* ESC - закрити вікно пошуку
Календар подій
27.01
Київ
18:00 б-р Шевченка, 12Володимир Арєнєв проведе письменницький інтенсив у Києві
Кажуть, що успіх письменника — це 10% таланту і 90% роботи над собою та над своїми творами. Наділити людину талантом неможливо, а от навчити її краще розуміти те, яким саме чином працює художній текст, — спробуємо.
Для кого це: Курс розрахований на тих, хто пише чи хоче писати художню прозу (не тільки жанрову).
Структура занять: Інтенсив створено на основі авторського курсу Володимира Арєнєва «4В». Інтенсив складається із двох днів, кожен по три блоки. Організаційний партнер – “Барабука. Простір української дитячої книги”
Місце: бульвар Тараса Шевченка, 12.
Контакти: [email protected]
День перший. 26 січня (субота). 12:00-18:00
12:00-14:00 – Перший блок.
«Завдання, які ми ставимо перед собою». Загальні завдання інтенсиву: що робимо і для чого.
Психофізіологія творчості: очевидні речі, про які не згадують. Особливості та нюанси письменницької роботи.
Чому самої ідеї замало: роль і коріння художньої літератури. Подія як драматургічна одиниця, її властивості, як це працює.
Коли не вистачає ідей. Де шукати, яким чином працювати із власною уявою. «Те, що надихає».
«До того, як написано перший рядок». Підготовчий процес, опрацювання ідеї, план робіт. Методика пошуку необхідних матеріалів. Правильні відповіді й потрібні запитання. Коли вчасно зупинитись, щоб не перегоріти до початку.
Особливості читацького сприйняття. Автор, що пише про маловідомі речі: між фахівцем і дилетантом.
Письменники як садівники та архітектори: планування і спонтанність, переваги, недоліки, як їх використовувати.
14:00-14:30 – перерва
14:30-16:30 – Другий блок.
Робота з читачем. Залучення читача до твору на різних рівнях сприйняття.
Стиль автора. Авторський голос. Інтонація та настрій.
Точка зору. Нарративні трансформації. Відібрані та невідібрані елементи. Розтягнутий та стиснутий тип оповіді. Стратегії оповіді.
Особливості сюжетної будови. Як працюють відібрані та невідібрані елементи.
Початок історії. Драматична ситуація. Альтернативний фактор. Мотивація персонажа. Масштаби бар’єрів, які доводиться долати персонажу.
Перипетії – і як вони працюють. Подія як мінімальна драматургічна одиниця. Кілька рівней сприйняття будь-якої події.
Відкритий та закритий саспенс, особливості його використання.
Природа і типологія конфлікту. Обмеження та особливості.
Посилення мотивації персонажа: навіщо він робить те, що робить.
Макгаффін, як він працює і коли потрібний.
Ускладнення сюжетної структури – вдалі й невдалі приклади. Форми унаочнення, які полегшують роботу із ускладненою структурою.
16:30-16:45 – перерва.
16:45-18:00 – Третій блок, відповіді на запитання.
Саморедагування: на що звертаємо увагу, як визначаємо коло проблем і фронт робіт. Рівні редактури.
Пауза між завершенням твору і редагуванням: навіщо потрібна.
Робота із планом/синопсисом на етапі після завершення тексту. Структура твору: на що звертаємо увагу, що змінюємо. Як не загубитися у власному рукописі.
Персонажі у чорновому варіанті рукопису: пошук слабких місць, методика виправлення.
Що перевіряємо, якщо пишемо текст з елементами фантастики. На що звертаємо увагу в детективах. Особливість роботи з кількома сюжетними лініями.
День другий. 27 січня (неділя). 12:00-18:00
12:00-14:00 – Перший блок
З чого складається персонаж: кістки й гвинтики. Мистецтво приманювання: на який гачок заманюємо персонажа у сюжет.
Вектор розвитку: навіщо потрібний, як вибудовується і як фіксується у свідомості читача. Правило трьох станів.
Як порушити динамічну рівновагу.
Зовнішність. Акустична маска. Ім’я як доля.
Наскільки детально треба продумувати персонажа та його оточення: опорні речі, важливі для автора і для читача. Презумпція осмисленості.
Фон навколо персонажа – як працює на розкриття образу. Особливості роботи з локаціями.
Що ми показуємо і про що мовчимо. Очевидний та прихований сюжети.
Недостовірний оповідач.
14:00-14:30 – перерва.
14:30-16:30 – Другий блок.
Система дзеркал, планетарна система. Як сприймає себе персонаж і як сприймають його інші.
Кілька персонажів – особливості використання.
Сценографія епізоду: про що пам’ятаємо, на які речі звертаємо увагу. Хитрощі та нюанси.
Діалоги: їхні особливості, нюанси, на які слід звернути увагу.
«Як у житті» проти «Польоту фантазії».
Друге дно, скелети в шафі, правда про самого себе.
План/поепізодник як дорожна карта. «Мій персонаж раптом почав поводитися як живий».
Типізація персонажів: плюси, мінуси, поради. Вихід за межі ролі, обманювання очікувань.
Типові помилки та пастки при розробці персонажів.
Пишучи про Іншого.
Нетипові персонажі: неживі речі, складні об’єкти, істоти позаземного походження.
Почати знайомство із персонажем із нетипового початку: плюси й мінуси
16:30-16:45 – перерва.
16:45-18:00 – Третій блок, відповіді на запитання.
Взаємодія із видавництвами. Чого хоче автор.
Як шукаємо, як спілкуємося. Чого не варто робити.
Нюанси, пов’язані із угодами.
Співпраця з художником і редактором.
Типові помилки авторів.
Анотація. Макет і верстка. Промо.
Оргвнесок: 400 грн за 1 день з 1 учасника (повний дводенний інтенсив – 800 грн).